Przejdź do menu Przejdź do treści

Jak powstaje spot reklamowy?

8 marca studenci II roku Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej, w ramach zajęć Scenariusz i Produkcja Spotu Reklamowego, prowadzonego przez mgr Barbarę Jendrzejczyk, mieli okazję poznać pracę reżysera, Macieja Szafranka.

Maciej Szafranek to absolwent Wydziału Radia i Telewizji w Katowicach, podczas 15 lat pracy w branży telewizyjnej i filmowej był m.in. producentem wielokamerowych realizacji telewizyjnych, realizatorem serii reportaży, reżyserem i producentem programu telewizyjnego ALTER SOUND oraz aftermovies z festiwali Tauron Nowa Muzyka i Audioriver. Obecnie specjalizuje się w reżyserii, a w jego portfolio dominują reklamy oraz zwiastuny. Od kilku lat współpracuje z ESL Polska realizując teasery zapowiadające imprezę IEM Katowice.

Podczas spotkania, Maciej Szafranek pokazał studentom swoje prace oraz produkcję spotów “od kuchni”. Wytłumaczył również, jak wygląda specyfika jego pracy i polecił najlepsze programy do montażu. W ramach ciekawostki, nasz gość pokazał także kreatywny spot reklamowy zrobiony przez siebie w warunkach domowych na konkurs organizowany przez firmę „Foxy”. Studenci mogli też dowiedzieć się, gdzie można znaleźć w regionie pracę na stanowisku reżysera, producenta lub montażysty oraz jak wyglądał proces produkcji teaserów dla wydarzenia Intel Extreme Masters.

"Próbujcie szukać źródeł do pracy (…) namawiam, żeby cały czas coś robić" – radził studentom Maciej Szafranek. Zaznaczał, że im szybciej będą Oni budować własne portfolio, tym szybciej zdobędziemy przydatne znajomości oraz doświadczenie.

Udział praktyka w zajęciach przybliżył studentom pracę reżysera. Chociaż jest ona trudna i wymaga cierpliwości, pozwala jednocześnie uwolnić swoją kreatywność i zmienić ją w sposób na życie. Kto wie, może w niedalekiej przyszłości, zobaczymy w mediach dzieła studentów naszej Uczelni.

Dołącz do nas

Akredytacje i partnerzy

logotyp efmd
logotyp ceeman
logotyp hr
logotyp cima
logotyp eaie
logotyp bauhaus4
logotyp progres3